általánossuli.hu

Kőbánya jövője

2020. november 28.

Jelen cikkünkben Kőbánya várható jövőképét keressük a közelmúlt és jövőbeni fejlesztések és tervek alapján. A Kőbányai értékei cikksorozatunkban már eddig is érintettünk olyan fejlesztéseket, építkezéseket, amelyek még folyamatban vannak, pl.: Hungexpo, Sportliget, Eiffel Műhelyház, Közlekedési Múzeum. Lássuk most azokat, amelyekről még nem esett szó!

Mázsa téri multifunkcionális sportcsarnok és uszodakomplexum

A Mázsa tér végleges rendezése emberöltők óta várat magára. Úgy tűnik, megvan a megoldás, ami a közlekedési csomópont átépítését is tartalmazza…

Az uszodakomplexum egy 500 fős lelátóval, FINA minősítésű, 50 méteres versenymedencével tervezték. Lesz itt bemelegítő és tanmedence is.

sportcsarnok mobil lelátókkal együtt összesen 3 ezer ülőhelyes lesz. A küzdőteret a nemzetközi kosárlabda-szövetség (FIBA) előírásainak megfelelően alakítják ki. A küzdőtéren a kosárlabdán kívül a röplabdának, a kézilabdának, és a teremfocinak is lehetőséget biztosítanak. A létesítményben 300 négyzetméteres edzőtermeket alakítanak ki az ökölvívásnak, a birkózásnak és további sportoknak.

A sportcsarnok mellett kialakítanak egy 300 autót befogadni képes parkolóházat. Ennek zöldfelülettel ellátott tetőszerkezetén három darab kültéri kosárlabdapálya épül, 500 fős lelátóval.

Egészségház

A Népliget melletti Egészségház már régóta felújításra szorul. A felújítás helyett, egy új kőbányai szakrendelő felépítése mellett döntöttek, méghozzá a Bajcsy Kórház területén – így integrálva az egészségügyi ellátást.

Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó

A Rákos-patak a Gödöllő melletti Szadán ered, és a belvárost észak felől elkerülve gyakorlatilag egész Pesten keresztülfolyik, mielőtt a Dunába ér. Egyes szakaszai mellett ma is vannak jobb-rosszabb minőségű bicikliutak, de ezek nem érnek össze. Lépcsőzés vagy terepbiciklizés nélkül nem lehet a patak mentén végigtekerni, pedig a mainál sokkal több embert csábíthatna két kerékre akár szabadidős, akár közlekedési céllal. A fejlesztés legnagyobb része Kőbányán valósul meg, mivel ezen a szakaszon még nincs bicikliút. Jó esély van rá, hogy a Rákos-patak mentén, teljes hosszában, Gödöllőtől a Dunáig végig lehessen majd kerékpározni. A fejlesztés része, hogy a közlekedésen kívül ökoturisztikai, természetközeli kikapcsolódásra is alkalmas legyen a patak menti folyosó.

Az M2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése

Tervek szerint célszerű lenne a 2-es metró vonalát az Örs vezér téren – pontosabban felette – összekötni a HÉV vonalával. A teljes terv megvalósulása esetén egy rákoskeresztúri szárnyvonal is kialakítására kerülne.

A fentiek alapján Kőbánya igyekszik megőrizni a legzöldebb kerület jellegét, kiemelten kezeli a kulturális, a sport- és szabadidős, valamint közlekedési és infrastrukturális fejlesztéseket, projekteket.

A cikksorozatunkban Kőbánya múltjától haladtunk a lehetséges jövője felé. Azt láthattuk, hogy bármikor jött valami “végzetes” változás, akkor Kőbánya mindig feltalálta magát, és megújulva, sikeresen lépett tovább: amikor a szőlőtermesztésnek végett lett, sikeresen tért át a kő- és agyagbányászatra, valamint a sertéskereskedelemre. Amikor ezeknek lett vége, sikeres ipari városrész lett. Talán, pont most zajlik a következő változás, ami az ipari jellegből kulturális, sport- és szabadidőközponttá varázsolja a kerületet…


A Kőbánya értékei projekt szervezője és tulajdonosa az általánossuli.hu szerkesztője, a Perspektíva a Jövőért Közhasznú Alapítvány.
A projekt a MOL Helyi Érték Program támogatásával valósul meg.

Cikk megosztása

Kapcsolódó cikkek

Hírlevél-feliratkozás

Ne maradj le cikkenkről, pályázatainkról, programjainkról!
Elfogadom a felhasználási feltételeket.